پـرسش های مـتداول

کدامیک از خدمات شاپ استودیو برای مجموعه من ضروری می باشد؟

در ابتدا تنها یکی از پلن های نرم افزار (سایت ساز/ فروشکاه ساز پایه / فروشگاه ساز حرفه ای) و پلن میزبانی استارتاپ (رایگان) که در کنار راه اندازی ، پشتیبانی و آپدیت به صورت رایگان ارائه خواهد شد کافی خواهد بود. اما در صورت تمایل می توانید از افرونه های سفارشی نیز برای کامل تر کردن قابلیت های خود استفاده نمایید.


من در حال حاضر از یک فروشگاه ساز دیگر استفاده می کنم، آیا این امکان وجود دارد که داده های سایت خود را به فروشگاه شاپ استودیو منتقل کنم؟

بلی، شما می توانید با خروجی گرفتن داده های خود از طریق فایل هایی نظیر Excel یا txt داده های خود را بیرون کشیده ودر قسمت های مرتبط در سایت جدید خود (نرم افزار شاپ استودیو) آنها را از طریق همان فایل وارد نمایید. البته قطعا بعد از ورد گروهی اطلاعات نیاز به ویرایش و تصصیح اطلاعات وجود خواهد داشت.


قیمت این نرم افزار یا فروشگاه ساز چقدر است؟

در صفحه قیمت ها می توانید ریز قیمت هر یک از پلن های نرم افزار و همچنین سایر خدمات را مشاهده فرمایید.


میزبانی وب سایت به چه صورت خواهد بود؟ آیا امکان ارتقا پلن میزبانی در آینده وجود دارد؟

میزبانی وب سایت روی سرور داخلی و با یک پلن رایگان توسط شاپ استودیو صورت می پذیرد و در هر زمان و به فراخور نیاز وب سایت شما، امکان ارتقا پلن میزبانی وجود خواهد داشت. در صورت نیاز به ارتقا پلن میزبانی در آینده ، تعرفه پلن های میزبانی در صفحه قیمت ها سربرگ میزبانی قابل مشاهده می باشد. لازم به ذکر است تعرفه های موجود همگی برای سرور ویندوزی در دیتا سنتر های داخلی به همراه پشتیبانی و سرویس های جانبی نظیر بکاپ خودکار و ... می باشد.


آیا این امکان وجود دارد که سایت خود را خودم روی سرور اشتراکی یا اختصاصی مورد انتخاب خودم میزبانی کنم؟

بلی، در هر زمان این امکان وجود دارد.


در حال حاضر پلن استارتاپ (رایگان) که با آن وب سایت ما شروع به کار خواهد کرد چه مشخصاتی دارد؟

2 گیگا بات فضا، 2 گیگابایت ترافیک ماهیانه، 5 عدد میل باکس


آیا باید دامنه سایت را خودم خریداری کنم؟

بلی، به علت مسائل حقوقی و حفظ امنیت و اهمیت مالیکت حقوقی شما، توصیه می شود این امر توسط خود شما و شخصا صورت پذیرد. در صورت نیاز به راهنمایی، تیم پشتیبانی شاپ استودیو شما را به صورت مقتضی راهنمایی خواهد کرد.


نحوه پرداخت هزینه چگونه است؟

50 درصد هزینه در ابتدا و در زمان انعقاد قرارداد و 50 درصد دیگر پس از راه اندازی و ورود اطلاعات نمونه و تایید مشتری طی 2 هفته قابل پرداخت می باشد.


آیا می توانم پیش از امضا قرارداد الگوی قرارداد را مطالعه نمایم؟

در صورت نیاز به دریافت الگوی قرارداد لطفا ایمیلی با موضوع "درخواست الگوی قرارداد" به آدرس ایمیل sale@shopstudio.ir ارسال نمایید.


آیا حق امضا سایت قابل خریداری است؟

بلی ، حق امضا سایت قابل خریداری می باشد. جهت تعیین قیمت حق امضای وب سایت خود با قسمت فروش تماس حاصل فرمایید.


پشتیبانی و خدمات آن

پشتیبانی سایت شامل تعهد در قبال رفع هر گونه خطا و نقص نرم افزاری و همچنین خطا و نقص میزبانی (در صورت میزبانی توسط شاپ استودیو) می باشد . در حال حاضر پاسخگویی به درخواست مشتریان از طریق سامانه بر خط پشتیبانی در وب سایت (Ticketing) www.shopstudio.ir و در ساعات اداری صورت می پذیرد.


توسعه و آپدیت دقیقا به چه معناست؟

توسعه نرم افزاری ، رفع نواقص ، اعمال بهینه سازی ها و توسعه قابلیت ها و افزایش امکانات جدید به نرم افزار همگی طی سرویس توسعه و در قالب نسخه های جدید نرم افزار شاپ استودیو صورت می پذیرد که به صورت خودکار روی سایت شما اعمال خواهد شد.


توسعه و آپدیت نرم افزار اطلاعات و محتوای سایت را از بین می برد؟

خیر، به هیچ وجه، تحت هر شرایطی اطلاعات و محتوای سایت شما دست نخواهد خورد.


اگر در آینده من به یک قابلیت خاص و سفارشی نیاز پیدا کنم، چه اتفاق می افتد؟

در صورتیکه قابلیت مورد نظر شما در میان امکانات ارائه شده در آپدیت های نرم افزار نبود، می توانید قابلیت (های) مورد نظر خود و ویژگی های آن را به صورت دقیق مستند کرده و برای ما ارسال نمایید، تیم فنی طراحی و پیاده سازی آن را امکان سنجی و برآورد هزینه و زمان خواهد کرد. در صورت تایید شما در دستور کار قرار خواهد گرفت


هزینه قابلیت های سفارشی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه قابیت های سفارشی طبق براورد نفر ساعت لازم برای پیاده سازی امکانات با کیفیت بالا و در نظر گرفتن همه جوانب و بدون ایجاد خطا و ... محاسبه خواهد شد. این بخش بسته به قیمت روز دستمزد تیم طراحی و تولید و همچنین براورد زمانی جهت اجرا کاملا متغیر خواهد بود.


آیا این امکان وجود دارد که از قابلیت های سفارشی که از پیش طراحی شده استفاده نمود؟

بلی، افزونه های سفارشی، همان قابلیت های سفارشی هستند که توسط سایر مشتریان درخواست شده، طراحی و پیاده سازی شده اند و با هزینه ای پایین می توانید آنها را به سایت خود اضافه نمایید.


تمدید سرویس پشتیبانی و توسعه به چه شکل خواهد بود؟

پس از اتمام سال اول جهت تمدید سرویس پشتیبانی و توسعه (در صورت تمایل)، با پرداخت هزینه مندرج در جدول مرتبط با سرویس شما ، این سرویس به مدت یکسال دیگر تمدید خواهد شد.


برای اتصال وب سایت / فروشگاه خود به اپلیکیشن فروشگاهی باید چه کاری انجام شود؟

تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که فرم درخواست اپلیکیشن را پر نموده ، پس از راه اندازی سایت، کارشناسان ما اطلاعاتی مختصر را در مورد اپلیکیسن از شما خواهند گرفت و سپس فایل اپلیکیشن شما حاضر خواهد بود.


آیا امکان دارد اپلیکیشن دیگری را به فروشگاه خود متصل کنم؟

بله، شما می توانید از سرویس API شاپ استودیو استفاده نموده و در اپلکیشن مورد نظر آنها را پیاده سازی نمایید. در نتیجه اپلیکیشن مورد نظر به فروشگاه شما (شاپ استودیو) متصل خواهد شد.


آیا این امکان وجود دارد که فقط از اپلیکیشن شاپ استودیو استفاده کنم و آن را به فروشگاه و سایت خودم متصل کنم؟

در صورتیکه فروشگاه یا وب سایت شما API مورد نظر اپلیکیشن شاپ استودیو را پیاده سازی کند، بلی.


نرم افزار حسابداری و انبار داری

در حال حاضر شاپ استودیو در حد نیاز فروش آنلاین قابلیت های انبار داری و حسابداری را دارا می باشد. اما به زودی این امکانات گسترش یافته و در حد زیر سیستم های مستقل حسابداری و انبار داری قابل ارائه خواهد بود.


سئو سایت چگونه است؟ من چگونه می توان رتبه بالایی در گوگل داشته باشم؟

سئو ویژگی های متعددی دارد که بخشی از آن مرتبط با استاندارد های نرم افزاری است که در این مورد شاپ استودیو کلیه ویژگی های لازم را در خود به نحوی شایسته ارائه کرده است. اما مسلما این برای موفقیت و ارتقا رتبه کافی نخواهد بود. عواملی مهمی همچون ، کیفیت و کمیت محتوا، انتشار آن و بازخورد فیزیکی آن در اینترنت تاثیر بسیار زیادی در رشد بازدید های مبتنی بر موتور های جستجو خواهد گذاشت. در صورت تمایل شما، شاپ استودیو می تواند فرایند هدف گذاری، رشد و ارتقا سایت شما در موتور های جستجو را طی پروژه و قراردادی جداگانه با مدت زمانی مشخص بر عهده گیرد. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید


آیا می توانم قالب گرافیکی را تغییر دهیم؟

مواردی که در حال حاضر می توانم تغییر دهم عبارتست از: کلیه محتوا 0 تا 100 ، نحوه نمایش محتوا ، المان ها و اقلام مختلف در صفحه، موقعیت و سایز آنها 0 تا 100 قابل تغییر می باشد. مواردی که در حال حاضر نمی توانم تغییر دهم عبارتست از: استایل ها و جزئیات گرافیکی المان ها، نظیر خطوط حاشیه ی تصویر یا سایه آنها و .... مواردی که در آینده می توانم تغییر دهم: در آینده قابلیت تغییر استایل ها و جزئیات گرافیکی از طریق تغییر ویرایش کد های اچ تی ام ال و css وجود خواهد داشت. در آینده قالب های گرافیکی جدیدی برای سایت طراحی خواهد شد.


آیا طراحی سایت توسط شاپ استودیو صورت می گیرد؟

تیم فنی شاپ استویدو طی سال ها برنامه نویسی مستمر نرم افزار وب سایت شما را طراحی و تولید کرده و در اختیار شما قرار می دهد. همچنین برای شما یک رابط کاربری مناسب و محتوا و داده های نمونه را نیز در سایت قرار می دهد تا نقطه آغاز و شروعی برای کار شما باشد.


آیا می توان کار ورود اطلاعات و بروز رسانی محتوا و ... را به شاپ استودیو سپرد؟

بله، خدمات ورود اطلاعات از جمله خدمات تکمیلی این مجموعه می باشد که در صورت تمایل شما می تواند به صورت 0 تا 100 و بر مبنای مدت زمان و یا بر مبنای حجم کاری ارائه گردد.


راه اندازی و ورود اطلاعات نمونه تا دست گرفتن سایت توسط خودم چقدر زمان می برد؟

از چند روز الی چند هفته. در واقع پس از 48 ساعت سایت شما آماده است و همه قابلیت ها برای شروع کار توسط خود شما را دارد. ورود اطلاعات الگو توسط شاپ استودیو نیز نهایتا 1 الی 2 هفته زمان خواهد برد. نکته دیگری که برای شروع کار شما ضروری است مشاهده ویدئو های آموزشی نرم افزار است. که حداقل یک مرتبه لازم است کلیه ویدئو ها (نزدیک به یکصد ویدئو) را به دقت ملاحظه نمایید.


چگونه نحوه کار کردن با نرم افزار و پنل مدیریت را یاد بگیرم؟

از طریق ویدو های آموزشی با مشاهده حداقل یک سری و به صورت کامل، و پس از آن چندین هفته کار آزمایشی با سایت می توانید دانش و مهارت لازم جهت کار با پنل سایت را پیدا کنید.


چه خدمات تکمیلی در صورت نیاز می تواند به من ارائه شود؟

طراحی لوگو و اسلاید های گرافیکی ، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، سئو و بهینه سازی برای موتور های جستجو ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و ... همگی می تواند به صورتی مستقل و در صورت درخواست شما ، به شما ارائه گردد.